Obserwatorzy

wtorek, 26 stycznia 2016

Misja Karkonosze 2016 - Zamek Czocha i Pałac w Wojanowie

26 stycznia 2016 r.

Kontynuując relację z "Misji Karkonosze 2016" tym razem przeniosę Was w rejony Czocha nad Jezioro Leśniańskie gdzie tuż nieopodal góruje przepiękny obronny Zamek Czocha.
To właśnie tutaj kręcono wiele filmów oraz seriali tj. "Gdzie jest Generał?" czy Tajemnica Twierdzy Szyfrów. Tutaj też kręcone były niektóre odcinki programów dokumentalnych Bogusława Wołoszańskiego -  Sensacje XX wieku.

Zamek prezentuje się okazale, wnętrza zamku mimo burzliwej historii do dziś służą przyjezdnym jako pokoje hotelowe.
Zwiedzanie zamku możliwe jest wyłącznie z przewodnikiem i obejmuje ono komnaty, tajne przejścia oraz oczywiście wieża zamkowa z którego widoki pozwalają podziwiać piękno samego zamku, podzamcza oraz oczywiście Jezioro Leśniańskie.
Obecność obowiązkowa!!!

Historia Zamku dla zainteresowanych
Widok na Podzamcze

Lecimy do Pałacu Wojanów

Wszelkie potrzebne informację na temat Zamku Czocha znajdziecie Państwo pod tym linkiem.

Spod zamku ruszyliśmy naszą "Misią" w kierunku Pałacu Wojanów położonego niedaleko Jeleniej Góry. Warto zapoznać się z historią Pałacu, które dziś pełni funkcję nowoczesnego centrum konferencyjnego osadzonego w murach romantycznej rezydencji dworskiej.
Pałac posiada przepiękny park, który zapewne warto odwiedzić wiosną i latem kiedy przyroda budzi się do życia.

W tle Pałac Wojanów

Widok z parku

Tego dnia również nasza "Misia" wpadła w łapki naszego świeżo co dopiero upieczonego kierowce - boskiego Matiego, który szlifował swoje umiejętności na trasie Zamek Czocha-Jelenia Góra-Pałac Wojanów.
I tak minął prawie cały dzionek. Wieczorem skoczyliśmy jeszcze do Harrachova a półgodziny później mogliśmy już relaksować się spożywając przepyszną kolację na terenie ośrodka.

Wieczór już był spokojny - nikt nie wyważał drzwi :-) ale uruchomiła się większa kreatywność o czym możecie się jedynie domyślać. Jedno jest pewne - nic nie widzieliśmy, nic nie słyszeliśmy i nic nie mówiliśmy :-D